środa, 7 września 2016

Szarlotka


Jeśli piekę w domu pierwsza szarlotkę, to znaczy, że nadchodzi jesień.
Z tego przepisu była właśnie pierwsza w tym roku. 
Uwielbiam, gdy u schyłku lata, z pierwszymi oznakami jesieni w kuchni pachnie jabłkami i cynamonem. 
Dla mnie ta szarlotka to numer jeden. I to nie tylko ja jedna w domu tak sądzę. 
Bardzo prosta w wykonaniu, szybka, a co najważniejsze przepyszna. 




SZARLOTKA

Składniki:

4 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru pudru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
250g masła
3 żółtka
3-4 łyżki śmietany

Ponadto:

1kg jabłek
cynamon
cukier waniliowy
2 łyżki kaszy manny
Dodatkowo do jabłek można dodać garść żurawiny.

Wykonanie:

Wyrobić ciasto. Ciasto podzielić na dwie części.
Rozwałkować jedną część ciasta, wyłożyć masę jabłkową i nakryć drugą częścią rozwałkowanego ciasta. 

Piec około 1h w temperaturze 180 stopni. 

Smacznego!!!







UWAGA!
Szarlotka po całkowitym ostudzeniu wygląda właśnie tak jak poniżej. Na zdjęciach powyżej jest niższa z tego względu, że zdjęcia robione były, gdy była jeszcze ciepła.


Słodko Was dziś pozdrawiam i zachęcam do wypieków. Uwierzcie mi-szarlotka jest wyśmienita!
Pozdrawiam Moich kochanych czytelników słonecznie i do szybkiego zobaczenia!:):):):):)
Natalia


93 komentarze:

  1. Snakowicie wygląda, chyba upiekę na weekend bo dzisiaj muszę zużyć dojrzałe banany i zrobię muffinki. A ten przepis jest na jaki wymiar blaszki? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, duża blaszka- tradycyjna. Uwierz mi, że szarlotka jest tak pyszna, ze ta blacha jest za mała. Uściski sloneczne :)

      Usuń
  2. Smacznie dziś u Ciebie i pachnąco! Pewnie pysznie też! Smacznego! Całuski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak pachnie i smakuje niebiansko... móc uścisków kochana i buziaki :)

      Usuń
  3. szarlotka zawsze kojarzy nam się z wakacjami u babci. To najlepsze ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pychotka :) Sezon szarlotkowy dopiero się zaczyna, a u Ciebie już tak apetycznie :)
    Uściski serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tej porze roku piekę dużo szarlotek. Więc dopiero się rozkrecam. Ściskam kochana :)

      Usuń
  5. Szarlotka to zdecydowanie nasze najulubieńsze ciasto :))) Trzeba upiec na weekend :) Dziękuję Natalko za inspirację :D Pychotka u Ciebie jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana nie ma za co i polecam ten przepis! Buziaki i zatem smacznego weekendu :)

      Usuń
  6. U Ciebie Kochana, jak zwykle mnóstwo pyszności. Aż sama nabrałam ochoty na pieczenie. :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Szarlotki, jabłeczniki to coś co lubię . Dzięki nim jesień jakoś przeżyję :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo... dzięki nim jesień dla mnie jest bardziej przyjazna. Ściskam :)

      Usuń
  8. szarlotka dobra na wszystko :) uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Domyślam się, że jest pyszna i zdecydowanie bym zjadła :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Szarlotka u schyłku lata, zjedzona w ogrodzie:-))) Po prostu raj dla podniebienia:-)))
    Pozdrawiam serdecznie:-))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I do tego grzejace słoneczko... chwilo trwaj! Pozdrawiam i ja Anitko:)

      Usuń
  11. Wierzę na słowo😊 Wypróbuję 🍰 Tobie też życzę wszystkiego dobrego w ten piękny słoneczny dzień ☀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci kochana i daj znać koniecznie czy i Tobie zasmakowała. Buziaki

      Usuń
    2. Przepis rzeczywiście świetny. Zrobiłam małą modyfikację i upiekłam śliwlotkę.
      Buziaki:)

      Usuń
  12. Dzięki za przepis. Może wypróbuję w sobotę. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  13. smakowicie tu jak zawsze przepis na pewno spróbuje mam w domu kilku zwolenników szarlotki na ciepło z lodami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ten przepis idealnie sprawdzi się na ciepło z lodami:) smacznego

      Usuń
  14. SZARLOTKA!!!
    Zakładam buty i biegnę do Ciebie na nią !
    HAhahahah
    Podaj adres ;)
    Pyszności! kiedy Ty na to masz czas...

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie szarlotka też zwiastuje nadchodzącą jesień :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszne ciacho a zdjęcia pokazują że ta jesień nie jest wcale taka zła - piękna i smaczna jest! ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Pozdrawiam ciepło i życzę smacznych jesiennych wypieków :)

      Usuń
  17. Pyszne ciacho a zdjęcia pokazują że ta jesień nie jest wcale taka zła - piękna i smaczna jest! ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Na ostatnim zdjęciu chciałam polizać....;-) Powinno być 7D ;-D

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam szarlotkę:) Twoja Natalko wygląda przepysznie:) Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Dawno nie robiłam, dzięki za przepis :)
    Piękne kadry.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny przepis,chętnie wypróbuję:)))Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Upiekę szarlotkę według Twojego przepisu spróbuję jak smakuje.Jest uroczo u Ciebie.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie to szarlotka numer jeden w tym sezonie jesiennym:) POLECAM!
      pozdrawiam i Ja Małgosiu:)

      Usuń
  23. Jak ja lubię szarlotkę :-) a twoja kochana wygląda bardzo apetycznie :-) piękne, klimatyczne zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. U mnie jest tak samo - o szarlotce zaczynam myśleć gdy zaczynam myśleć o jesieni :) Mam swój niezawodny sprawdzony przepis, choc ostatnio robiąc szarlotkę wypróbowałam inny i też byłam zadowolona. Muszę spróbować jeszcze Twojej :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam szarlotkę:)))Skąd masz przepis mojej babci?:)))Właśnie ta szarlotka króluje jesienią i zimą w naszej rodzinie .......cudowne zdjęcia :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę to przepis babciny? I znalazlamten przepis w gazecie. Uściski Gosiu:)

      Usuń
  26. Mmm, pychotka :) To ja się wpraszam na takie ciacho ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Kupując dziś jabłka myślałam dziś o Tobie, że nie spisałam przepisu, bo wczoraj nie miałam kiedy wejść - nadrobię po weekendzie :) Pieczenie - mam nadzieję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakowitych wypieków kochana :):):) i cudownego weekendu!

      Usuń
    2. Szarlotki jeszcze nie zrobiłam, ale za to na weselu zjadłam - więc chwilowo zaspokoiłam moje kubki smakowe ;)

      Usuń
  28. Kocham szarlotkę! kojarzy mi się z ciepłem domowym, miłością rodziną i tak jak Tobie Natalio z jesienią. To właśnie jesienią zbieramy wszystkie skarby natury i dlatego też tak ją kocham <3 Pozdrawiam i ściskam mocno :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Mniamniusia...i espresso do tego ..marzenie...teraz akurat mam czas na to:))

    OdpowiedzUsuń
  30. Aż mi ochoty narobiłaś Natalko :)) jak zawsze :))
    Pozdrawiam cieplutko i ślę buziaki

    OdpowiedzUsuń
  31. Wygląda przepysznie!!! Uwielbiam szarlotkę!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  32. To jedno z tych ciast, które kojarzy mi się z jesienią :) Uwielbiam szarlotki, najlepiej mocno cynamonowe i z ogromną ilością jabłek :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ha ha , i Ja dzisiaj zmajstrowałam szarlotkę z antonówkami . I połowę zjadłam sama :) A przepis mam taki sam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dosiądę do szarlotki to przestać jeść nie mogę :) uwielbiam... buziaki

      Usuń
  34. Hhmmm, ja jeszcze szarlotki nie upiekłam, ale chyba rzeczywiście czas pomyśleć o tym wspaniałym cieście...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ha, i ja dziś szarlotkę upiekłam, mega szybką, ekspresową bym powiedziała... no tak już za mną od kilku dni chodziła :) Chociaż aurę za oknem trudno nazwać jesienną, a jak nigdy, trochę mi już do niej tęskno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie takie przepisy-łatwe, szybkie i smaczne uwielbiam. Gdyby nie zimniejsze poranki i wieczory nie odczułabym, że mamy wrzesień i bliżej nam już do jesieni... Jeszcze nie tęsknię, ale może przez to, że lata w tym roku było tak mało...

      Usuń
  36. Pyszna i wspaniale, że dzielisz się swoimi przepisami z nami. Wypróbowałam kilka , zawsze się udają i często do ich wracam :)
    Pozdrawiam gorąco Natalko :)))

    OdpowiedzUsuń
  37. Natalko, cudowne zdjęcia w niebieskiej poświacie :) Coś pięknego !
    A przepis na szarlotkę bardzo fajny, zbliżony do mojego :)
    Udanego weekendu Ci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Narobiłaś mi apetytu. Szarlotka wygląda pysznie i do tego jest pięknie sfotografowana. Rewelacja!!!

    OdpowiedzUsuń
  39. Ale mam ochotę na szarlotkę! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Uwielbiam szarlotkę, a u Ciebie nawet jesień jest apetyczna. Buziaki :-) Och, jak miło znowu u Ciebie posiedzieć :-)

    OdpowiedzUsuń
  41. A ja szukałam szybkiego przepisu na weekendową szarlotkę hihihi...już teraz mam i na pewno skorzystam:) gwarantuję smak, bo już Ci nieco jadłam Twojego wypieku:)
    Buziaki Aga z Różanej

    OdpowiedzUsuń
  42. Moje ulubione ciasto. Następnym razem jak je będę robić dodam żurawiny zgodnie z Twoją sugestią:)

    OdpowiedzUsuń
  43. od weekendu chodzi za mną szarlotka, muszę spróbować Twojego przepisu, bo ciasto prezentuje się przepysznie, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Dlatego jeszcze szarlotki nie robiłam, udaje ze jeszcze jesień nie nadeszła 😀Choć bardzo to ciasto lubie

    OdpowiedzUsuń
  45. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award - zapraszam do mnie po więcej info ;)

    OdpowiedzUsuń
  46. Najlepsze ciasto pod słońcem! :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Mniam, mniam,mniam!Szarlotka, tylko się rozkoszować :-)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDE SŁOWO POZOSTAWIONE NA MOIM BLOGU:)