sobota, 9 lipca 2016

Kruche ciasto z porzeczkami

Lato to przede wszystkim czas najpyszniejszych, świeżych owoców. 
Poza moimi ulubionymi truskawkami, jagodami, malinami... ( można by długo wymieniać) uwielbiam też porzeczki.



Koło domu mamy parę krzaczków czerwonej i czarnej, dlatego żal ich nie wykorzystać, bo to przecież taki smaczny owoc. 
 Idealne na weekendowy czas sprawdzi się to ciasto. Kruche, na maśle, które uwierzcie mi rozpływa się w ustach. I pomimo tego, że jest w nim dużo porzeczki, które jest kwaśna, połączenie słodkości i kwaśnego owocu daje niesamowity smak. 






KRUCHE CIASTO Z OWOCAMI

POTRZEBNE:

CIASTO:

2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru pudru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/3 kostki zimnego masła
1 jajo
cukier waniliowy

PONADTO:

450g porzeczki( u mnie czarna i czerwona)

KRUSZONKA:

180g mąki
80g cukru 
cukier waniliowy
1/2  kostki roztopionego, ciepłego masła

WYKONANIE:

Mąkę wymieszać z cukrem, cukrem waniliowym i proszkiem do pieczenia. Posiekać z masłem, dodać jajko. Zagnieść szybko ciasto, zawinąć w folię i wstawić na godzinę do lodówki. Schłodzone rozwałkować i przełożyć na blachę. Ponakłuwać widelcem i podpiec na jasnozłoty kolor w piekarniku nagrzanym do 220 st. (około 7-10 minut).
 W międzyczasie przygotować kruszonkę: mąkę wymieszać z cukrem i cukrem waniliowym, zalać gorącym roztopionym masłem, wymieszać i ostudzić.
Na podpieczone ciasto wyłożyć porzeczki, na wierzch pokruszyć kruszonkę i piec jeszcze 15-20 minut w temperaturze 180 st.


SMACZNEGO! 









Słonecznego weekendu Kochani!
To kolejny wakacyjny weekend, więc wykorzystajcie go najlepiej jak możecie:) bawcie się dobrze i do szybkiego zobaczenia:):):)

Natalia

53 komentarze:

  1. Wygląda pysznie ;-) Choć nie przepadam za porzeczkami kruszonkę zjadłabym całą ;-) Dla Ciebie również miłego weekendu ;-*

    OdpowiedzUsuń
  2. Kruche ciasto to mój faworyt. Czarnej porzeczki nie lubię na surowo, ale przetworzona to już co innego. Pięknego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  3. I mam przepis na pyszne ciasto!!!
    Dziękuję, wypróbuję na pewno.
    Pozdrawiam i życzę udanego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie zastanawiałam się co upiec na niedzielę, a że mam porzeczki to wypróbuję Twój przepis. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  5. Oh Natalio, aż ślinka leci i w brzuszku się wszystko przewraca, gdy widzę coś takiego :))
    Cudownego weekendu dla Ciebie

    OdpowiedzUsuń
  6. Porzeczkowe pyszności :)
    Pozdrawiam
    Magdalena
    myownpleasures.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dziękuję za przepis, zapisuję:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Natalko ciasto wygląda obłędnie, a klimat który tam tworzysz jest niesamowity. Dzięki takim miejscom jak u Ciebie coraz częściej myślę o wyprowadzce na wieś:)
    Pozdrawiam ciepło i serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czarne i białe! ! Czerwona tak sobie ;) i agrest.... pyszności. ...
    U Ciebie jak zwykle sielsko-anielska :) <3
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  10. Koniecznie muszę wypróbować Twój przepis Natalko, bo bardzo lubię, orzeźwiające, kwaskowe ciasta :). A Twoje ciasto wygląda wybornie, jeszcze w takiej scenerii.
    Udanego weekendu i ciepłe pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja dzisiaj zezwalam porzeczkę a jutro upieke ciatwo wedlug Twojego przepisu.Pozdrawiam; )

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszne i letnie :(
    Ale bardzo mnie zachwyca połączenie kolorystyczne owoców w durszlaku :) Piękne.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale kusisz, ciasto wygląda obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Porzeczki najbardziej lubię w cieście :) Twoje wygląda przepysznie :) i to cudowne zdjęcie z obrusem na wietrze...

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochana Twoje kadry są jak marzenie, tylko podziwiać Twój talent, masz taki zmysł fotograficzny, te Twoje oko jest już tak wyrobione, że możesz startować w najróżniejszych konkursach, tych kucharskich także.Ciasto wyszło cudownie, wygląda bardzo apetycznie, a porzeczki są też na mojej liście ulubionych letnich owoców.Pamiętam jak moja ciotka robiła tzw.leguminę porzeczkową, to jest smak, uwielbiam porzeczki w najróżniejszej postaci.Mam cichą nadzieję, że w przyszłym roku będę mogła i ja dogadzać swojemu podniebieniu takimi smakowitościami.Ale ja nie umiem tak jak Ty pokazać cudownego sielskiego klimatu, masz bajkowe otoczenie i umiesz z niego korzystać.Wiesz, że mamy taki sam stolik ;-) Miłej niedzieli w pełnym słońcu i uśmiechu na twarzy :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Smacznie i sielsko, chętnie bym usiadła i zjadła kawałek:) miłej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  17. Gdybym tylko umiała tak piec...
    Piękny anturaż, jestem zachwycona.

    Pozdrawiam,
    Zazdrośnica Zawistna
    [zzawistna.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciasto wygląda bardzo zachęcająco, na pewno jest pyszne:) Cudne zdjęcia:) Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  19. cudowne zdjęcia:) na razie najadam się wzrokiem:) potem sobie upiekę:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam smak porzeczek :-) a słodkości smakują obłędnie :-) pozdrawiam serdecznie kochana :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przy takim stoliku i w takim otoczeniu to bym posiedziała:) Ciasto wygląda przepysznie!!! Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Chętnie poczęstuję się kawałkiem tej pychoty. Czerwone porzeczki jak zwykle obrodziły, ale czarne bardzo słabo. Za to wiśni mamy tyle, że prawdziwa klęska urodzaju. Smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo klimatycznie i pysznie. Doskonale znam i tęsknię za takimi klimatach jak u Ciebie. Pyszny deser w otoczeniu przyrody. Założę się, że ptasi koncert towarzyszy Ci na okrągło :) Piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Za taki post powinnaś dostać w nos... Bukietem RÓŻ ;)!
    Cudowny, ciasto i kompozycja porzeczek. Rozpływam się...:D

    OdpowiedzUsuń
  25. Od dawna szukam dobrego przepisu na kruche ciasto i wygląda na to, że w końcu znalazłam:)na pewno wypróbuję przy najbliższej okazji, wygląda to u Ciebie bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudne ciacho. Z porzeczkami prosto z krzaczka jeszcze nie piekłam.
    Na pewno wypróbuję przepis dopóki są jeszcze te owoce . pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam porzeczki, szczególnie białą chociaż jest tak mało dostępna w sprzedaży :/ pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ładne letnie widoki::)))a ciasto wygląda pysznie:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  29. Ładnie wygląda, tak apetycznie :) Przypuszczam, ze jest bardzo smaczne, mimo że ja nie przepadam za porzeczkami w surowej formie. Co innego dżem z czarnej porzeczki - uwielbiam :) A ja na wsi jeszcze oprócz czarnej i czerwonej, mam białą :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Pięknie wygląda i na pewno pysznie smakuje :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Jak apetycznie :) aż żal ściska, bo ciasta z porzeczkami nie jadłam już kilka ładnych lat :)

    OdpowiedzUsuń
  32. jak pysznie uczta dla oczu i podniebienia :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Az mi ślinka cieknie ,mniam ,wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Oj jest pięknie. Ja z wielką przyjemnością biorę książkę - kawę i ide do Ciebie - może w pracy nie zauważą że mnie nie ma :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Uwielbiam ciasta z porzeczkami, a już czarne mogę jeść garściami 😊

    OdpowiedzUsuń
  36. Uwielbiam ciasta z porzeczkami, a już czarne mogę jeść garściami 😊

    OdpowiedzUsuń
  37. ślinka mi leci :P Przyznam się, że dawno porzeczek nie jadłam - u męża babci chyba nie ma takich krzaczków, albo może nie zauważyłam, bo zawsze rzucam się na maliny :D Chyba i ja się skuszę na ciacho z kruszonką... o ile przekonam męża, bo on tylko z kremem i kremem ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Wygląda przepysznie! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Ale przepyszne!
    I zdjęcia cudownie zrobione :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Dzisiaj będę próbowała je upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Też piekłam ostatnio ciasta z owocami : Jogurtowe z truskawkami i kruche z borówkami. Miło posiedzieć u Ciebie :)
    Pozdrawiam serdecznie-D.

    OdpowiedzUsuń
  42. Wygląda cudnie - i to tego w takiej scenerii! :))

    https://w365dnidookolazycia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. a ja wykorzystam przepis z malinami :) wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  44. prsote ciasto w tej uroczej scenerii wygląda niesamowicie :) aż by się chciało skubnąć kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  45. słodkie kruche i kwaskowate porzeczki - ideał Nie mogę pokazać mężowi bo będę musiała piec ;-)

    OdpowiedzUsuń
  46. Jejuniu, jak u Ciebie pięknie, łza się w oku kręci. Zwłaszcza, że idę na urlop i będę w domu siedzieć. Dzięki za tak cudowne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Robiłam takie ciasto z Twojego przepisu,ale z agrestem:)

    OdpowiedzUsuń
  48. smakowite ciasteczko :) idealne letnią porą :)

    OdpowiedzUsuń

  49. Hey Very Nice Blog!!! Thanks For Sharing!!!!
    clipping path

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDE SŁOWO POZOSTAWIONE NA MOIM BLOGU:)