czwartek, 15 września 2016

W domu znowu pachnie szarlotką- szarlotka z połówkami jabłek.

Tak-znowu! Uwielbiam to ciasto o tej porze roku. Uwielbiam sprawdzać nowe przepisy, eksperymentować, a później zajadać. 
Ten przepis okazał się strzałem w 10-kę. Przepis znaleziony w najnowszym wydaniu "Weranda Country". Więc jeśli jeszcze nie piekliście, to polecam. Upiekę ją tej jesieni jeszcze na pewno nie raz. 






Jeśli nie posiadacie w domu najnowszego numeru "Weranda Country", a mielibyście ochotę na tą szarlotkę, to podaję przepis poniżej.

Szarlotka z połówkami jabłek

Składniki:

2, 5 szklanki mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
2/3 szklanki cukru pudru
kostka zimnego masła
małe opakowanie waniliowego serka homogenizowanego
2 żółtka
szczypta soli

Ponadto:

6 dużych jabłek
2 łyżeczki cynamonu
cukier puder 

Wykonanie:

Przesiej mąkę z proszkiem, dodaj pokrojone masło, resztę składników i zagnieć ciasto. 
Owiń folią i włóż do zamrażarki. 
Jabłka obierz, pokrój na połówki, usuń gniazda nasienne.
Ciasto podziel na dwie nierówne części. Rozwałkuj mniejszy kawałek, przenieś na blachę i ułóż połówki jabłek. Oprósz cynamonem.
Przykryj jabłka drugą częścią rozwałkowanego ciasta i sklej ciasto na brzegach.
Wierzch ponakłuwaj widelcem. 
Piecz 50-60 minut w temperaturze 175 stopni. Wystudź i oprósz cukrem pudrem. 

Smacznego!





Za moment już weekend. 
Kochani wypocznijcie, delektujcie się pysznym ciastem i uśmiechajcie się!!!
do szybkiego zobaczenia!
Buziaki
Natalia 


41 komentarzy:

  1. Oj, kusisz i kusisz!
    Piękne!
    Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, smakowicie wygląda:) pozdrawiam i milego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ICH liebe APFELKUCHEN,,,

    danke für das REZEPT

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT

    OdpowiedzUsuń
  4. smaczne widać od razu:)
    piękne kadry:)buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  5. Szarlotka, to moje najulubieńsze ciasto. Takiego przepisu jeszcze nie spotkałam. Skuszę się i wypróbuję, bo wygląda wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szarlotka to moje najulubieńsze ciasto :) Takie, co się niezmiennie kojarzy z dzieciństwem... Chociaż nie lubię pichcenia i żadna ze mnie mistrzyni, to tego przepisu z pewnością spróbuję. Wygląda przepysznie :) Buziaki serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie ciasto z jabłkami to prawdziwy smak jesieni. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż mi ślinka leci :) Ja za chwile także zabieram się za ciasto, ale czekoladowe ;) Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam!
    Natalko u ciebie to bez przerwy pachnie ciastem- mogę to sobie wyobrazić-apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam zapach szarlotki :) także jak dla mnie może nią pachnieć co tydzień :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj kusisz :-) aż mi się zachciało :-) w weekend i pewno na naszym stole zagości :-) pięknego weekendu życzę i do usłyszenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam taki zapach rozchodzący się po całym domu :)
    Z jesiennych jabłek smakuje wybornie.
    Uściski weekendowe.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nooooo...Teraz nadszedł czas na jabłka! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkie szarlotki uwielbiam. To takie domowe ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Twoi domownicy naprawdę dobrze mają z Tobą kochana, rozpieszczasz ich :)) i nas :)

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie mogło by tak pachnieć co dziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. To jest jeden z ulubionych ciast mojego męża. Jak mówię, że mam ochotę na szarlotkę (taką tradycyjną, z musem jabłkowym lub tartymi jabłkami), to zawsze słyszę "A nie możesz zrobić zwykłego ciasta z całymi jabłkami?" :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda smakowicie i...fotogenicznie z tymi schowanymi pod ciastem połóweczkami jabłek:-) Aż u mnie zapachniało!!
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  19. Smakowicie wygląda. Bardzo lubię szarlotki, zwłaszcza jesienią,kiedy jabłka są świeżutkie i pachnące. Przepis zabieram. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki za przepis, uwielbiam szarlotki. Pozdrowionka.:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Sezon na szarlotkę rozpoczęty:)

    OdpowiedzUsuń
  22. U mnie też pachnie szarlotką! :))) Buziaki Natalko :))

    OdpowiedzUsuń
  23. Zapach szarlotki to znak nadchodzącej jesieni. Ale jakże nam tę jesień umila.

    OdpowiedzUsuń
  24. Pyszności, mogłabym jeść codziennie szarlotkę :-) Cudne zdjęcia.Buziaki :-***

    OdpowiedzUsuń
  25. Na pewno upiekę!!! Najszybciej jak się da!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Szarlotka wygląda bardzo apetycznie:) Chętnie uszczknęłabym kawałek:) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciasto wygląda wspaniale :) Uwielbiam szarlotki i na pewno skorzystam z przepisu :) Schyłek lata i jesień u mnie właśnie pod znakiem ciast z jabłkami i śliwkami :)
    Buziaki serdeczne <3

    OdpowiedzUsuń
  28. Szarlotka kusząco wyglada:) Wyobrażam sobie jak pachnie i smakuie:) Pycha! Milej niedzieli Kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja wypróbowałam... W przepisie nie napisałaś o cukrze i ciasto wyszło niesmaczne...

    OdpowiedzUsuń
  30. Na taką pogodę, którą mam za oknem, czyli deszcz i zimno, to najlepszy deser. Ciasto bardzo fajnie wygląda i na pewno jest pyszne. Muszę Natalko koniecznie wypróbować Twój przepis :)
    Pozdrawiam cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
  31. I ja uwielbiam szarlotkę! Przepis oczywiście zabieram do siebie. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Skuszę się na to ciasto.Ciekawy przepis.Piekłam już Twoja poprzednia szarlotkę jest pyszna.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Koniecznie muszę upiec to ciasto-wygląda fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  34. Fajna szarlotka! Jabłuszka górą! dzisiaj robiłam rajskie kandyzowane :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Fajna szarlotka! Jabłuszka górą! dzisiaj robiłam rajskie kandyzowane :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Witaj Natalio, widze zu lubisz tak jak ja piec pyszne ciasta
    Ta szarlotka wyglada przepysznie
    Musze koniecznie upiec, bardzo lubie ciasta z jablkami
    Pozdrawiam cieplutko :)
    Karina

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDE SŁOWO POZOSTAWIONE NA MOIM BLOGU:)