poniedziałek, 19 stycznia 2015

CIASTO "smerfetka":)

Dziś u Mnie powiew wiosny... 
Kolory pastelowe, przyjemne i wiosenne:)
Cudowne, naprawdę przepyszne ciasto o nazwie "smerfetka".
Ciasto z masą serowo-cytrynową, z masą śmietankową i galaretką.
Bardzo łatwe w przygotowaniu i naprawdę BARDZO smaczne:):):)
 POLECAM:)






POTRZEBNE:

biszkopt jasny-niski

MASA SEROWA:

1kg sera (zmielonego)
2 galaretki cytrynowe
kostka masła
8 żółtek
1 szklanka cukru

Galaretki rozpuścić z 300ml gorącej wody i zostawić do ostygnięcia.
Masło utrzeć z cukrem. 
Dodać żółtka.
Następnie dodać ser.
 Do masy dodać tężejące galaretki i ostrożnie wymieszać.
Wyłożyć na biszkopt.
Wstawić do lodówki, aż masa stężeje.

MASA ŚMIETANKOWA:

2 niebieskie galaretki
około 1 litr śmietany 30%
pół szklanki cukru pudru

Galaretki rozpuścić z 300ml gorącej wody i zostawić do ostygnięcia.

Śmietanę ubić.
Dodać cukier puder, a na samym końcu bardzo ostrożnie połączyć tężejące galaretki ze śmietaną.
 Wstawić do lodówki, aż masa stężeje.

Na samym końcu zalać cienką warstwą niebieskiej galaretki.







 Życzę Wam Kochani UDANEGO i kolorowego, a przede wszystkim SŁONECZNEGO tygodnia:)
PA, do następnego!
Natalia


68 komentarzy:

  1. jakie pozytywnie kolorowe ciasto! i wygląda przepysznie:)
    miłego i buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie wygląda, to Twój kolejny przepis, który muszę wypróbować jak tylko wrócę do sił :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam a u mnie na stole pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. smerfetka wygląda kusząco! :)
    pozdrawiam Natalio :*

    OdpowiedzUsuń
  5. O, kolejny ciekawy przepis to wypróbowania ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana jesteś fenomenalna, zachwycasz tymi przepisami :)) Z takim ciastem jeszcze się nie spotkałam, ale wyglada błogo i kusząco :)))
    Miłego poniedziałku Natalio i zapraszam na konkurs:)

    OdpowiedzUsuń
  7. i kolor i smak przypasowałby mi

    OdpowiedzUsuń
  8. ciacho wygląda fantastycznie....ciekawy przepis,napewno kiedys z niego skorzystam :)

    p.s.
    choc w tym roku u mnie mało było zimy z taką samą niecierpliwością jak Ty wyglądam już wiosny :)
    choć wiem ,że to niestey jeszcze za wcześnie :(
    buziaki :******

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda rewelacyjnie, ciekawe jak smakuje?

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pięknie jak niebo. Idzie wiosna :-). Ja niestety tylko patrzę, bo zaczęłam dietę bezcukrową - katorga ;-(

    OdpowiedzUsuń
  11. pieknie wygląda to Twoje ciasteczko
    widzę że już się na wiosnę nastawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kolor galaretki przywodzi mi namyśl morskie fale .... lazurowe wybrzeże ... oj marzenia ściętej głowy przez to Twoje ciasto :) Wygląda przepysznie :) Pozdrowionka cieplutkie pa :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ojej jak to ślicznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  14. witam,
    chciałabym zapytać na jak dużą blachę są proporcje?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko, proporcje są na dużą blachę 40/25 cm:):):)
      uściski przesyłam

      Usuń
  15. Wygląda przepysznie!

    Buziaki kochana! ;*

    OdpowiedzUsuń
  16. Zdecydowanie wolę już oglądać takie zdjęcia. Tęskno mi za wiosną. Serniczek wygląda ciekawie. Nietypowe kolory jak na ciasto ale wygląda ślicznie i apetycznie. Piękna aranżacja - jak zwykle. "Zaklinasz" już pogodę na wiosenną, to bardzo dobrze, popieram.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam ciasta z masy serowej z nutką cytryny więc na pewno by mi posmakowało!
    Ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczności :) może bym wpadła,, w gości,, :))) pozdrawiam cieplutko i.... byle do wiosny :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Same pyszności, oj kusisz, kusisz ;)))

    OdpowiedzUsuń
  20. Pięknie i smacznie. Kusisz ciągle swoimi przepisami Natalko :))

    OdpowiedzUsuń
  21. cudowne zdjęcia ... smakowicie wygląda:-)

    OdpowiedzUsuń
  22. zjadłabym !! <3
    Poklikałabyś w link Sheinside w poście ? Z góry dziękuję <3
    Obserwujemy? Zaobserwuj i poinformuj o tym u mnie a na 100% się odwdzięczę
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ma tak piękne kolory, że aż szkoda mi by było jeść.....

    OdpowiedzUsuń
  24. kolorystyka iście wiosenna...oj zjadłabym sobie:)

    OdpowiedzUsuń
  25. mmmmm....... mniam, mniam, mniam :D Muszę wypróbować Twój przepis koniecznie ;) pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  26. Wygląda rewelacyjnie! I do tego te pieknbe zdjecia! Aż sie juz chce wiosny! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Co za kolor! Piękny! ;) Pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wiosennie :), a nawet letnio z tymi kolorowymi dodatkami!
    Wygląda pysznie!
    Ale małe pytanko: czy biszkopt niski - jest gotowy, ze sklepu? czy po prostu połowy porcji upieczony :)?
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biszkopt piekłam sama, po prostu z połowy porcji:)
      uściski serdeczne i ciasto naprawdę polecam:):):)

      Usuń
    2. Dziękuję za podpowiedź :) spróbuję!
      Miłego wieczoru :)
      Marta

      Usuń
  29. koniecznie muszę zrobić na weekend, takiego ciasta jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Prawdziwie niebiańskie ciasto! Wygląda jak z bajki:) Musi być pyszne! Na pewno skorzystam z Twego przepisu:) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  31. super ciacho :) bez kozery taka nazwa :) ....oby wiosna tylko do nas szybciej przyszła :) Pozdrawiam i buziaki

    OdpowiedzUsuń
  32. Moim chłopcom by to ciacho bardzo podpasowało, takie kolorowe (noooo... mnie zresztą też! ;) )
    Już wyobrażam sobie smak.... :)

    OdpowiedzUsuń
  33. szukałam przepisu na ciacho na weekend i już wiem, co będę pichcić :)
    buuuziaki :):)

    OdpowiedzUsuń
  34. Wygląda smacznie ☺☺☺
    buziaki ☺

    OdpowiedzUsuń
  35. Kochana,wpraszam się na ciasto i kawkę:)) Smakowicie to wygląda,pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  36. Przyznaję się: w kuchni mam dwie lewe ręce. Mój mąż gotuje zamiast mnie. Ale to ciasto MUSZĘ zrobić , bo mi ślina kapie.:) A zdjęcia...bajeczne.:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Wygląda bardzo ładnie, jednak nie jem żelatyny, a obawiam się że wegańskie galaretki mogą się nie sprawdzić w przepisie.

    OdpowiedzUsuń
  38. Niebieska galaretka? Ale jak to? :-o Pierwszy raz widzę! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. wygląda fantastycznie, moje oczy już jedzą to ciasto

    OdpowiedzUsuń
  40. Przepysznie wygląda! Aż sama mam ochotę zrobić taką Smerfetkę. :)

    Pozdrawiam i obserwuję.
    Birginsen.

    OdpowiedzUsuń
  41. Serniczek wygląda kusząco - dzięki za przepis i na pewno z niego skorzystam - piękne jak zawsze zdjęcia !!! - pozdrawiam Natalko serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  42. o tej porze roku takie kolorki działają kojąco:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  43. tego jeszcze nie widzialem, piekny kolor :D

    OdpowiedzUsuń
  44. mniamm
    Trafiłam na twojego bloga przez przypadek i bardzo mi się tutaj podoba
    oby tak dalej, będę tutaj częściej zaglądała
    pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo smakowicie wygląda.Ta niebieska galaretka jest niezwykła. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  46. Te galaretki barwne są super! :) Smacznie wygląda ciacho :]

    OdpowiedzUsuń
  47. Jaka pychotka :) Wygląda smakowicie…..już mi ślinka leci :) Niebieskiej galaretki nie widziałam jeszcze ale wygląda bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Faktycznie, czuć i widać u Ciebie już wiosnę !!! Cudownie i pysznie:))) Naprawdę dobrze jest do Ciebie zaglądać...bo tu jest jak w domu:)))
    Pozdrawiam Cię cieplutko, wiosennie, choć tej prawdziwej wiosny jeszcze tak bardzo nie czuć...czasami tylko słyszę trele ptaszków...

    OdpowiedzUsuń
  49. O jakie pyszności!!!
    Ten niebieski taki piękny :D
    Tzn może nie niebieski ,ale mam problem z rozróżnianiem kolorów- jak nie kobieta :D

    OdpowiedzUsuń
  50. Jakoś nigdy nie kusiły mnie niebieskie galaretki, bo kojarzą mi się ze sztucznością, ale to ciasto wygląda tak pysznie, że bym się skusiła.

    OdpowiedzUsuń
  51. Zrobiłaś mi na smak tym, ciastem i co teraz ! Haha zrobię je teraz w weekend :D Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Też przydałoby mi się trochę pastelowych kolorów :-)

    OdpowiedzUsuń
  53. Naprawdę czuć u Ciebie wiosnę :) A pastele wręcz uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  54. z bajkowych ciast robiłam kiedyś shreka! ;p ale tego zapisuje sobie w moim przepisniku ;)

    OdpowiedzUsuń
  55. To ciasto musi być bardzo smaczne, będę musiała kiedyś zrobić :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  56. czuję,że wykorzystam ten przepis na urodziny córki,które już niedługo

    OdpowiedzUsuń
  57. Niesamowite ciacho!!! Mniaaam 😍😍😍

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDE SŁOWO POZOSTAWIONE NA MOIM BLOGU:)