wtorek, 13 maja 2014

CHLEB owsiany

Witajcie Moi Mili:-)

Na samym początku chcę Wam serdecznie podziękować za tyle
ciepłych i pięknych słów!!!
Witam również wszystkich Moich nowych gości:):):)
***



Cieplutki, chrupiący i najlepiej z masłem!
Mowa o chlebie!!!
Uwielbiam taki wyciągnięty z piekarnika, lekko ostygnięty:):):)
Może być też do tego twarożek z rzodkiewką lub szczypiorkiem:):):)
To taka propozycja na wiosenne śniadanie lub kolację!!!


 składniki:
  • 1 l - ciepłej wody
  • 50 g - drożdży
  • 1 łyżeczka - cukru
  • 2 łyżeczki - soli
  • 8 łyżek - płatków owsianych górskich
  • 1 kg - mąki pszennej
  • 1 garść - łuskanego słonecznika
  • 1 garść - siemienia lnianego
  • odrobina mleka
ponadto:

łuskany słonecznik do posypania

Wykonanie:

Ciepłą wodę wlać do miski, wsypać płatki, sól i cukier.
 Wkruszyć drożdże i odstawić na 20 minut.
Następnie dodać mąkę, garść siemienia lnianego i garść łuskanego słonecznika. 
 Wymieszać i przełożyć do 2 keksówek, natłuszczonych i wysypanych bułką tartą. 
Na cieście rozprowadzić odrobinę mleka.
 Posypać łuskanym słonecznikiem.
Piec w temperaturze 180 stopni, 1 godzinę.














 Ostatnio spotkała Mnie bardzo miła niespodzianka:):):)
Otrzymałam wyróżnienie od
Zajrzyjcie na jej bloga!
Dziewczyna jest niesamowita... kreatywna i pełna pomysłów!

1. o co poprosiłabyś złotą rybkę?
o zdrowie
2. jesteś szczęśliwa, gdy...
szczęśliwi są inni 
 
DZIĘKUJĘ Ci Moja Droga za tą nominację:):):)
***
Dziś z samego rana narwałam białego bzu do wazonu:)
Po całym domu roznosił się jego zapach! 
Uwielbiam biały bez, jest prześliczny:):):)


 To tyle na dziś:-)
Mam nadzieję, że Was nie zamęczyłam!!!;-)
Żegnam się z Wami:):):)
Ściskam 
Natalia

35 komentarzy:

  1. Bardzo chetnie spróbowałabym takiego chlebka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie. Postaram się kiedyś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, jaki pyszny chlebus!!!kiedy ja sie odwaze, zeby upiec wlasny???

    OdpowiedzUsuń
  4. No Kochana .. trafiłaś w samo sedno :-)) Przepis kopiuję i niebawem będę działać :-)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki chlebek mi sie marzy:) Wygląda niebiańsko,pozdrawiam;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj dawno u mnie nie było tego pysznego chlebka.Ja zawsze piekę z tego przepisu, jest przepyszny, pewnie dlatego że innego nie próbowałam upiec :). Przepysznie podany........Mniam!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Chleb tak smakowicie wygląda, że może spróbuję upiec, ale mam pytanie techniczne.
    W jakiej temperaturze pieczesz i jak długo?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ on pięknie wygląda !!!! - a ja idę robić kolację z biedronkowego chleba - pozdrawiam Natalko serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję wyróżnienia Natalko!!!!
    Oj tak, taki świeży ,jeszcze ciepławy chlebek ,najlepszy jest z masełkiem ;p
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Chlebek rewelacja, gdybym taki gdzieś w piekarni zobaczyła, od razu bym kupiła tak apetycznie wygląda, aż zazdroszczę Ci nie tylko samku ale i zapachu zaraz po wyciągnieciu z piekarnika. Pieknie wyrosło :))

    OdpowiedzUsuń
  11. ale bym zjadła sobie kawałeczek takiego chlebusia!!!wygląda przepysznie!;))
    buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam do Ciebie zaglądać, zawsze częstujesz takimi pysznościami. Twój chlebuś wygląda super, wyrośnięty, puszysty, w cudnych okolicznościach przyrody :))) Chodzi mi ostatnio po głowie myśl żeby samej piec chleb, taki prawdziwy, na zakwasie ... Twój dzisiejszy post jeszcze bardziej mnie przybliżył do realizacji tego pomysłu :))
    Buziaki Kochana i ... smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chlebeczek...tylko go zjeść, pachnie wirtualnie i wygląda pysznie:))) Piękne zdjęcia Moja Droga:)))
    Miłego dnia...Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda przepysznie i pewnie tak samo smakuje.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Pieczywo wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chlebek wyszedł Ci tak apetyczny, że poprostu aż marsza mi kiszki zaczęły grać i nic tylko go zabrać z tych zdjątek :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda pysznie.
    Śliczne fotki.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. kochana gratulacje za nominację :D
    chlebek prezentuje się przepięknie :D uwielbiam takie uczty na świeżym powietrzu :)
    buziaki miłego dnia ;*

    OdpowiedzUsuń
  19. Hiii oglądam posta czytam ,ślinka jak zawsze mi leci . Myślę sobie jej jakiego ja mam bzika na punkcie chlebka z ziarenkami i innymi takimi zdrowymi rzeczami , a tu na końcu Bzik :)))))))) Nap punkcie którego też mam bzika . Jego zapach jest jednym z najpieknieszych zapachów kwiatowych.

    OdpowiedzUsuń
  20. Chlebek niezwykle apetyczny. na pewno skorzystam z przepisu:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. niesamowity ! ♥
    juz czuje jego zapach i smak..mmm ^^

    Zapraszam: gertrama.blogspot.com
    obserwujemy? odp u mnie ;*

    OdpowiedzUsuń
  22. Chlebek pierwsza klasa:)
    Uwielbiam taki ze słonecznikiem:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mmm chciałabym spróbować ;D
    http://vogueholiczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. o taki chlebek uwielbiam :)
    Buziaki Natalko :)

    OdpowiedzUsuń
  25. jak zwykle u Ciebie same dobrocie

    OdpowiedzUsuń
  26. Wreszcie coś dla mnie. Słodyczy nie mogę ale taki chlebek to pychotka - uwielbiam. Też czasami piekę. Dawno tego nie robiłam ale narobiłaś mi smaku i w sobotę skorzystam z Twojego przepisu. Potwierdzam, że najsmaczniejszy z masełkiem.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak to dobrze, że do tak cudnego chleba możemy już dodać świeże warzywa:) Smacznego

    OdpowiedzUsuń
  28. Narobiłaś mi takiego smaku, że choć nigdy nie piekłam chleba to jutro chyba się odważę :)
    Składniki podane, wykonanie też to warto spróbować. Na pewno jest pyszny jaki wszystkie Twoje wypieki, które tu serwujesz :)
    Miłego i słonecznego weekendu, deszczom mówimy stop ;)))
    P.S. Bez cudny, też uwielbiam z piękno i zapach :):):)

    OdpowiedzUsuń
  29. ja takze juz obserwuje ! ♥

    OdpowiedzUsuń
  30. Oj, uwielbiam taki chlebek... I zrobiłam się głodna na sam koniec dnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo smacznie wygląda twój chlebek, chciałoby się go schrupać :) Fajne zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam cię do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Uwielbiam takie smakowitości!

    OdpowiedzUsuń
  33. Chlebek wygląda tak smakowicie, że chyba dzisiaj wypróbuję Twój przepis i zrobię taki sam:-)

    OdpowiedzUsuń
  34. Natalio- melduję, że chlebek upiekłam wczoraj, dziś już prawie zjedzony bo jest przepyszny :)
    Pokazałam go na blogu i chyba znalazł wielu zwolenników. Na pewno wiele dziewczyn podejmie się jego upieczenia :) Jeszcze raz dzięki :)))
    Muszę koniecznie spróbować innych Twoich pyszności, na pewno udają się tak wspaniale jak chlebuś :)
    Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDE SŁOWO POZOSTAWIONE NA MOIM BLOGU:)