czwartek, 28 maja 2020

Ciasto drożdżowe, tarta- przepisy i migawki majowe:)


Nawet nie wiem kiedy ten maj mi przeleciał. Czas płynie za szybko. Szkoda tylko, że ta śliczny miesiąc był zimny. Pod jednym względem cieszę się, że padał deszcz, bo suszę mamy ogromną. Trawa odżyła, w warzywniaczku wszystko pięknie rośnie, zboża zrobiły się wysokie- chyba nigdy tak nie cieszył mnie deszcz. Siedzę sobie właśnie w białym domku, zaparzyłam aromatycznej herbatki, zapaliłam świece i obserwuję jak sarny pasą się na łące - mama i dziecko. rozczulający widok w asyście wieczornego koncertu ptaków. Życie na wsi daje właśnie nam takie momenty do obserwacji, tutaj żyje się wolniej. 

U nas w domu zawsze pachnie domowym ciastem:)
  
Babeczki czekoladowe z malinami i ciasteczka z ciasta francuskiego z rabarbarem i śliwkami. 



Galette- rustykalna tarta. Uwielbiam ją za jej szybkość i smak, 


Przepis na GALETTE

Przesiać 250g mąki, 2 łyżki cukru pudru, dodać 125g zimnego masła oraz 2 łyżki zimnej wody - zagnieść ciasto. Wstawić owinięte w folię do lodówki na około pół godziny. Następnie rozwałkować na okrąg, ułożyć owoce (dodać odrobine brązowego cukru) i zawinąć boki. Piec w temp. 180st około 35 min (aż ciasto się zarumieni). Podawać z gałką lodów na ciepło- pycha! 


Jeśli jeszcze nie próbowaliście mojego przepisu na ciasto drożdżowe to całym sercem Wam je polecam. Według mnie jest najlepsze. 


Ciasto drożdżowe 

500g mąki
Pół szkl cukru
3 jajka
Pół kostki masła
3/4 szkl ciepłego mleka
Pół kostki drożdży
Szczypta soli
Wykonanie: Podgrzać mleko. Dodać drożdże i wymieszać, aż się rozpuszczą. Masło rozpuścić. Do misy wsypać mąkę, cukier, sól, jajka i mleko z drożdżami - krótko wyrobić. Dodać masło i wyrabiać przez około 7-10min. Odstawić do wyrośnięcia. Gdy ciasto wyrośnie wyciągnąć na blachę, posypać owocami i kruszonką (pół kostki masła, pół szkl cukru i pół szkl mąki ) i piec w 180 stopniach około 45-50 min. Polukrować. 








 Nie mogło też zabraknąć drożdżówek oczywiście z rabarbarem:)



W maju było też jeszcze kilka innych słodkości, m.in. tarta z bitą śmietaną i truskawkami:) W końcu są- nasze polskie z pola. Czekam na nie od momentu, kiedy się kończą:). Oraz torcik na bazie szpinaku. Torciki i inne łakocie:) A co:):):):):)









 Wieczorna chwila tylko dla mnie! Wśród zieleni, kwiatków i z dobrą herbatką. 



PORANEK- wśród bzu...


Początek dnia- majowa sobota i truskawki!!!


Z kubkiem herbaty do ogrodu... 


MÓJ RAJ NA ZIEMI!!!





Kto tak jak ja KOCHA kwiatki?




Wszystko jest urokliwe, a dopełnia to słońce wpadające przez okna białego domku!:)


Na koktajl z pierwszych truskawek czekam cały rok!:)


Maj pachnący bzem i konwaliami, bo jak ma być inaczej...?:)


Zostało mi kilka gałązek rabarbaru. Jest i ciasto! Znika za szybko:) Podobno jeszcze ciepłe najlepsze:)







5 komentarzy:

  1. Maj jest taki piękny, ale szybko mija. Częstuje się Twoim słodkościami do rannej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie :-) A zapach Twoich ciast i u mnie czuć :-) Też lubię kiedy w domu unosi się tyle zapachów, światło słoneczne wpada przez okna, a w ogrodzie pełno kolorów i soczystej zieleni... Póki co moje marzenie o mieszkaniu w Górach, na wsi nadal nim jest, ale... tutaj robimy wszystko by naszą niewielką przestrzeń na ogródku tak zagospodarować by móc odpoczywać po ciężkim dniu wśród zieleni, kwiatów, śpiewu ptaków, których ostatnio bardzo dużo i naszych pszczółek Murarek, które w tym roku z nami zamieszkały :-) Pozdrawiam serdecznie. Asia (www.cichy-blog.pl)

    OdpowiedzUsuń
  3. W maju jak w raju.... 😁😊😊Smacznie, kolorowo i przytulnie. Bardzo klimatycznie. Moj klimat. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry, dziękuję za inspiracje i gratuluję bloga, lubię tu zaglądać. Wypróbowałam tartę i drożdżowe ciasto-polecam niezdecydowanym, rzeczywiście super ! Błyskawiczne i niezawodne. Dziękuję za przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  5. U Ciebie jak zwykle cudownie. To własnie dzięki Tobie nauczyłam się doceniać pory roku. Wszystkie.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDE SŁOWO POZOSTAWIONE NA MOIM BLOGU:)