środa, 29 lipca 2020

WAKACJE - przepis na chleb i szarlotkę.

Dzień dobry, dzień dobry:):):)

U nas na wsi ta pora roku to czas ciężkiej pracy. Nie ma mowy o odpoczynku, bo żniwa u nas trwają w pełni. Na wsi wypoczywa się późną jesienią i zimą. Ale ja i tak lubię ten czas. Wstaję wcześnie rano, chodzę do ogrodu, doglądam moje pomidorki, kwiatki, parzę poranną herbatkę. Mój dzisiejszy poranek pachnie chlebem- na zakwasie z ziarnami, posypany czarnuszką. Podam Wam za chwilkę przepis. Właśnie, gdy piszę tu do Was patrzę przez okna z domu. Na polu, między belami słomy spacerują sarenki - mama i dwójka maluszków. Nie zdążyłam zrobić zdjęcia, ale musicie uwierzyć mi na słowo, że to bardzo SIELSKI widok! 


Chlebek z ziarnami na zakwasie 

Składniki: 1/2 kg mąki pszennej, pół szkl mąki żytniej, otręby pszenne lub owsiane- pół szkl, 1/3 szkl słonecznika, 1/3 szkl siemienia lnianego, 1/3 szkl pestek dyni, 2 płaskie łyżeczki soli, pół łyżeczki cukru, pół litra wody gazowanej, 2 łyżki zakwasu
 
Wykonanie: Wszystkie składniki ze sobą połączyć. Przełożyć do keksówki nasmarowanej masłem i obsypaną otrębami. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na około 12 godzin: piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni 1 godzinę 🍞🤩 



W ogrodzie jak w bajce :) Zielono, kolorowo i bardzo klimatycznie. Kocham wiejskie ogrody, przepełnione kwiatkami rożnego rodzaju.



Zawsze powtarzam, że prawdziwy dom pachnie miłością i ciastem! :):)):)
Staram się, by u nas zawsze było dobre ciasto, a że ostatnio dostałam koszyczek papierówek nie mogłam sobie odmówić ten słodkiej przyjemności i nie upiec szarlotki. To pierwsza w tym roku.


 Szarlotka z tartymi jabłkami 🍏

Składniki: 2 szkl mąki, pół szkl cukru pudru, 125 g zimnego masła, jedno żółtko z dużego jajka lub dwa małe, 2-3 łyżki śmietany, niepełna łyżeczka proszku do pieczenia

Wykonanie: Z podanych składników zagnieść ciasto. W tym czasie zetrzeć jabłka ( ilość dowolna, u mnie papierówki ) dodać cynamon i cukier waniliowy. Ciasto rozwałkować, ułożyć na formę. Dodać na wierzch jabłka i z reszty ciasta na wierzchu ułożyć kratkę. Piec w temp 180 stopni około 50 minut (do zarumienienia). Na dużą tradycyjną blachę składniki podwoić.



Poza moja ukochaną szarlotką( koniecznie wypróbujcie ten przepis), ogromem obowiązków i pracą w ogrodzie czas upływa nam naprawdę tutaj na wsi inaczej. Cieszę się bardzo, że mieszkamy w takich okolicznościach. 



 Dżemy z wiśni. A co Wy skrywacie w swoich spiżarniach? 


Na trawie pod chmurką wszystko zawsze smakuje inaczej - lepiej!:)








Z uśmiechem, wakacyjnym nastrojem i dobrą energią posyłam Wam uściski Kochani!!!
Cudnego dnia i do następnego napisania:)
Natalia

7 komentarzy:

  1. Jejku ale pyszności. Aż chce się schrupać. Pięknie tam u Was na wsi. Jesteś cudowną osobą. Widać że kochasz swój dom, rodzinę, ogród o jak tu nie serfować takich smakołyków dla najbliższych a wiadomo na łonie natury najlepiej smakuje. Pozdrawiam wakacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zwykle pięknie i smacznie u Ciebie:-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie jak zawsze, pełno kwiatów i roślin i tyle pyszności :). Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się zamieszkać na wsi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po prostu uwielbiam Twój blog !!! Te ciasta cudowne , przetwory piękny domek zawsze na temat, ogród ach wszystko , znowu czekam i wołam o jeszcze pozdrawiam Cię serdecznie. Hania

    OdpowiedzUsuń
  5. O szarlotkę to bym zjadła. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  6. Też dzisiaj przywiozłam papierówki z ogrodu i pewnie pójdę Twoim śladem i zrobię szarlotkę. Choć u mnie szarlotka to już znak, że lato dobiega końca. I w istocie chyba coraz bardziej to czuć, choć upały wciąż z nami.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kusi ta szarlotka, pewnie wkrótce wypróbuję Twój przepis :)
    Ściskam Natalko :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDE SŁOWO POZOSTAWIONE NA MOIM BLOGU:)