sobota, 22 kwietnia 2017

Na weekend:)


Na weekend niosę wam Kochani wiosnę, bo ostatnie dni przyniosły, niektórym niestety zimę. 
Mam dla Was dziś przepis na pyszne ciasto drożdżowe:) Oczywiście przepis posiadam od Agnieszki- Gąska w domu
Dom od dwóch dni pachnie właśnie tym ciastem- uwierzcie mi, przepis jest świetny i oczywiście ciasto jest przepyszne:)






PRZEPIS NA CIASTO DROŻDŻOWE :

Składniki:

1 kg mąki
1 szkl. cukru
70 g drożdży
1, 5 szkl.mleka (ciepłe )
5 jajek( lekko roztrzepane)
3/4 kostki masła (roztopione)
szczypta soli
olejek waniliowy. 

Wykonanie:

Z połowy mleka ,odrobiny cukru i mąki robimy rozczyn-czekamy aż zacznie pracować.
 Do mąki dodajemy pozostałe mleko , cukier , olejek ,sól, jajka i rozczyn -wszystko dokładnie wymieszać i na koniec dodać masło -wyrabiamy mikserem albo ręcznie - pod koniec wyrabiania można dodać rodzynki.
Przykrywamy i zostawiamy do wyrośnięcia.
 Po wyrośnięciu ciasto przekładam do  foremek.
Pieczemy ok.45-50 minut w temp.180° -foremki wysmarować masełkiem. 
Ciasto przed pieczeniem posypujemy owocami -(u mnie mrożone wiśnie) i kruszonką. 

 Smacznego!



 Widzicie mistrza drugiego planu? Jak dumnie kroczy?


 A później przyglądał się, cóż ja takiego wyczyniam...?:)
Po sesji czas na odpoczynek, na dobrą herbatę i kawałek ciasta- ja najbardziej lubię jeszcze ciepłe:)








Kochani, wymarzonych weekendów. Wypoczywajcie, ładujcie baterie na nadchodzący tydzień.
Mam nadzieję, że wreszcie wróci do nas wiosna... bo zieleń na zewnątrz jest taka soczysta, ze aż zachęca, by pochodzić na bosaka z poranną herbatą w dłoni...
Tego Wam życzę- pogody, ale tej także duchowej:)
Ściskam i do zobaczenia!
Natalia 


28 komentarzy:

  1. Drożdżowki wyglądają bardzo smacznie -:) Cudne zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie :) ❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak wyglądały drożdżowe ciasta mojej ukochanej babci Marianny. Wszystkie składniki są w domu, więc chyba mimo mocnego postanowienia poświątecznego umiaru, upiekę. A co!
    Pozdrawiam Cię serdecznie i podziwiam Twoją blogową twórczość. Jesteś niezwykła! Asia

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiamy takie drożdżowe :) dawno nie robiłam, więc kto wie :)
    Piękne zdjęcia :)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  4. Namówiłaś mnie. Co prawda nie mam owoców mrożonych, ale myślę, że wiśnie w syropie też się nadadzą. ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak pięknie wyrosło. Ja do drożdżowca szczęścia nie mam. Niby wyrasta, niby się upiecze, a potem gniot.😉

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo pyszna ta Twoja wiosna:))ciasto pięknie wyrosło:))Pozdrawiam i również pięknego weekendu życzę:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam drożdżowe! Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto drożdżowe - pychotka. Ciepłe najlepsze i do tego mleko lub herbatka.
    Pozdrawiam wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak smakowicie wygląda. Ja niestety nie mam ręki do drożdżowego :( Udanego weekendu kochana.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ to Twoje drożdżowe apetyczne :-) uwielbiam takie ciacha :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę spróbować, Twoje wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak apetycznie wyglądają. dziś byłam na Targach Ogrodniczo -Rolnych i miałam okazję najeść się serniczków upieczonych przez panie z KGW. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda pysznie i pewnie tak smakuje :)
    Podziwiam, ze po świątecznym łasuchowaniu jesteś w stanie jeszcze coś w siebie wcisnąć ;) Ja robię przerwę, ale życzę smacznego i pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Biegnę po kawę i częstuję się ciastem:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciacho wygląda smakowicie :) Ja dla odmiany dziś upiekłam chleb ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj, ostatnio mam internetowe zaległości a skoro dzisiaj mam trochę wolnego czasu to wpadam do Ciebie na kawałek ciasta. U mnie na weekend placek na maślance z rabarbarem :) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Sielsko, anielsko u Ciebie:-)))
    Pozdrawiam:-)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Ależ to wygląda :)
    Pyszności.
    Śliczny bukiecik.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo lubię ciasto drożdzowe w każdej postaci ! A Twoje Natalko prezentuje się bardzo smakowicie :)
    Miłego tygodnia dla Ciebie !

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam ciasto drożdżowe, a Twoje wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ślicznie i smacznie, a te zdjęcia z kotusiem są wyjątkowo piękne :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudowna podusia z króliczkiem <3
    Przepiękna zastawa w te wspaniałe kwiaty <3
    A przepis - podobne robiła moja Babcia. Muszę zrobić dzieciakom, na pewno im posmakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  24. O tak - mam ochotę na takie ciasto!
    Muszę się zaanonsować u mamy i zasugerować że już jest czas na jakieś pyszne drożdżowe ciasta!

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja tu przybyłam po przepis na ciasto, a zastałam piknik z kotem i królikiem - na poduszce, ale wyglądającym jak żywy. Cudnie u Ciebie :)) Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDE SŁOWO POZOSTAWIONE NA MOIM BLOGU:)