niedziela, 3 grudnia 2017

Czas pierniczków, świątecznych melodii... WITAJ GRUDNIU:)

Właśnie skończyłam lukrować pierniczki. Dekorowałam je w asyście świątecznych piosenek. Podejrzewam, że będę musiała upiec jeszcze co najmniej jedną porcję, bo znikają w oka mgnieniu. 
Chociaż ostatnimi czasy, padam ze zmęczenia, musiałam znaleźć czas na wypieki. To one mnie odstresowują i relaksują. 
Ostatnio upiekłam piernik przekładany powidłami - rewelacyjny!!! Bardzo wilgotny, aromatyczny. Niżej podam przepis. W tym tygodniu mam w planach wnieść do białej chatki choinkę, by pięknie mi tam pachniało... I cóż odliczamy czas do świąt. Dziś pierwsza niedziela Adwentu, odpalamy pierwsze świece, wyczekujemy bożonarodzeniowego czasu... A w piątek z nieba sypały pierwsze śnieżynki:)








PIERNIK


✅15 sztuk suszonych śliwek drobno pokrojonych
✅120 g masła lub margaryny
✅3/4 szkl.cukru
✅4 jajka całe
✅3 szkl. mąki pszennej
✅2 łyżeczki sody
 ✅2 łyżki kakao
✅1 łyżeczka przyprawy do piernika (można więcej)
✅szczypta chilli 
✅1,5 szkl. śmietany lub jogurtu naturalnego
✅3 czubate łyżki miodu
✅3 łyżki gęstych powideł do ciasta

Szykujemy 2 formy keksówki (23×9)wysmarowane masłem i oprószone bułką tartą .

Masło roztapiamy i lekko przestudzamy. Mąkę mieszamy z kakao,przyprawą do piernika, sodą i chilli.Do miski wbijamy jajka,dodajemy cukier i dobrze ubijamy,następnie miód,śmietanę,roztopione masło,powidła spulchnioną mąkę z przyprawami i śliwki drobno pokrojone-delikatnie mieszając.Ciasto dzielimy na 2 części i przekładamy do kreskówek i pieczemy w temp.160°ok.50-60 minut.(sprawdzamy patyczkiem). Po upieczeniu przekładamy na kratkę i studzimy -ciacho przekroić na 2 części i posmarować powidłami i polać polewą czekoladową.













Życzę Wam, by był to dla Was Kochani miesiąc pełen magii!!! Pełen spokoju, wspaniałego czasu, radości i cudownych chwil:)

Ściskam Was i dobrego tygodnia!
Natalia

19 komentarzy:

  1. U Ciebie czas magii, radosnych i pełnych emocji chwil już się rozpoczął. Widać to na zdjęciach. Piernik upiekę na pewno, tylko czy tak wspaniale będzie wyglądał jak u Ciebie.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności u Ciebie:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas też pierniczki tajemniczo znikają. Będę musiała dopiec:) Pewnie się powtórzę, ale: pięknie u ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoje zdjęcia są jak zawsze ciepłe, klimatyczne, błyszczące i smaczne. Dziękuję za przepis, chętnie spróbuję. Tobie również życzę, by ten miesiąc była wspaniały. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za przepis na piernik. Aż ślinka leci na widok Twoich pyszności. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jadam słodyczy, ale moja rodzinka tak:) Chętnie więc skorzystam z przepisu, bo twoje wypieki Kochana są taaakie kuszące:) Cudownego grudnia Natalko:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. o rany ale pysznosci az mi slina kapie na klawiaturę ja oproszę o przepis na serniczek :) miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazdroszczę tym którzy będą z Tobą spędzać Święta ! <3
    Tyle pyszności i taki piekny klimat u Ciebie panuje

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm u Ciebie dosłownie zapach wylatuje mnie ekran!!! :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Już czuję zapach piernika. Uwielbiam :-). Miesiąc będzie szczególny bo dla mnie zaczął się zaskakująco bo zapaleniem płuc :-(. Mimo to pozdrawiam serdecznie i pozytywnie :-).

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszności!! Nic tylko pałaszować :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Natalko, ależ pysznie dziś u Ciebie, tyle łakoci, że aż tu czuję ich zapach :D
    Zakochałam się w tych białych kubaskach w złote wzorki... są przecudne <3
    Ściskam Cię serdecznie, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Choć nigdy nie zdecydowałam się na robienie piernika, to co roku robię pierniczki. I przyznaję, że to już taka nasza rodzinna tradycja.

    OdpowiedzUsuń
  14. Słodko u Ciebie i to bardzo:-)) Oj przydałoby mi się to na cały stres:-))

    OdpowiedzUsuń
  15. Very nice your blog and article. I like this blog thank for sharing.

    แคมฟรอก

    OdpowiedzUsuń
  16. Pierniki wyborne, ale sernik mnie zachwycił :)
    Wygląda obłędnie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Aleee slodkosci u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale mi narobiłaś ochoty na takiego piernika. U mnie też nawał wszystkiego i chyba pójdę się do kuchni odstresować...

    OdpowiedzUsuń
  19. znalazłam cie Natusiu dziś nie spie , dziś nadrabiam posty twe ;)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDE SŁOWO POZOSTAWIONE NA MOIM BLOGU:)